Preguntes freqüents

  1. Estic interessat a formar part del Sistema de Contractació Centralitzada Estatal. Què he de fer?

    Si la teva empresa desenvolupa la seva activitat en l'àmbit d'algun dels béns o serveis declarats de contractació centralitzada per l'Ordre EHA 1049/2008 o les seves modificacions posteriors i desitges formar part del Sistema Estatal de Contractació Centralitzada, has de participar en la licitació corresponent convocada per la Junta de Contractació Centralitzada. Pots trobar la convocatòria de la licitació a la Plataforma de Contractació del Sector Públic.

    El Pla de Contractació Centralitzada del Sistema Estatal de Contractació Centralitzada recull la previsió de contractes (siguen acords marc, sistemes dinàmics o contractes centralitzats) que es preveu prorrogar, licitar o iniciar la seva tramitació. El pla es pot trobar a la secció Què fem.

  2. Un cop celebrat un acord marc i estant vigent, és possible ser inclòs com a adjudicatari?

    Un cop celebrat un acord marc, no és possible ser inclòs com a adjudicatari del mateix. La determinació de les empreses adjudicatàries d'un acord marc es realitza mitjançant un procediment de licitació conforme al que estableix la Llei de Contractes del Sector Públic.

    A diferència dels acords marc, en els sistemes dinàmics, durant tot el seu període de vigència, qualsevol empresari interessat podrà sol·licitar participar en les condicions exposades en els plecs que regulen la licitació.

  3. Sóc una empresa adjudicatària d'un acord marc o un sistema dinàmic d'adquisició. Com puc resultar adjudicatari d'un contracte basat o específic?

    Quan l'acord marc s'hagi celebrat amb diversos empresaris i tots els termes estiguen establerts, no cal celebrar una nova licitació, si així s'estableix en el plec de l'acord marc, i serà l'organisme destinatari del subministrament o servei el que realitzarà una proposta d'adjudicació a una de les empreses adjudicatàries de l'acord marc atenent a les necessitats concretes a satisfer i a les condicions objectives previstes en el plec de l'acord marc.

    En cas que per a la contractació d'un subministrament o servei a través d'un acord marc l'organisme destinatari convoque una segona licitació, si el contracte està subjecte a regulació harmonitzada (els anomenats “contractes SARA”, amb valor estimat igual o superior al establert en la lletra a, punt 1, dels articles 21 i 22 de la LCSP), s'ha de sol·licitar oferta a totes les empreses adjudicatàries del lot corresponent de l'acord marc.

    Quan els contractes a adjudicar no estiguen subjectes a regulació harmonitzada (els anomenats “contractes NO SARA”, amb valor estimat inferior al establert en la lletra a, punt 1, dels articles 21 i 22 de la LCSP), l'organisme destinatari podrà no invitar a la licitació a la totalitat d'empreses, sempre que, com a mínim, sol·licite ofertes a tres i es justifique en l'expedient, tret que els plecs reguladors de l'acord marc o les instruccions de la seva aplicació indiquen altra cosa.

    D'altra banda, l'adjudicació de contractes específics en el marc d'un sistema dinàmic d'adquisició sempre requerirà una licitació. Els organismes destinataris hauran d'invitar totes les empreses admeses al lot/categoria del sistema dinàmic d'adquisició a presentar una oferta en cada licitació que es convoque.

  4. On es publiquen les adjudicacions dels contractes basats i específics?

    Diàriament, a la secció Contractes basats d'aquest Portal, es publica l'adjudicació de tots els contractes basats i específics d'acords marc i sistemes dinàmics d'adquisició del Sistema Estatal de Contractació Centralitzada.

    De manera específica, els contractes adjudicats per la DGRCC es publiquen diàriament al perfil del contractant de la Junta de Contractació Centralitzada a la Plataforma de Contractació del Sector Públic i mensualment al Portal de Transparència, al canal de Govern Obert del Ministeri d'Hisenda i al portal datos.gob.es.

  5. Sóc una empresa interessada a formar part del Sistema Estatal de Contractació Centralitzada. Quins requisits hauria de complir?

    Cada contractació centralitzada que es licita estableix en els plecs els requisits específics exigits. Pots consultar els requisits que es van sol·licitar per als contractes vigents accedint a la fitxa de cada contracte.

  6. On podria consultar el catàleg de subministraments i serveis de contractació centralitzada?

    A la secció Catàleg d'aquest Portal de Contractació Centralitzada es mostra el llistat de productes i serveis de contractació centralitzada.

    Per consultar els articles, juntament amb els seus detalls i preus, inclosos en el catàleg, accedeix al llistat d'articles i preus.

  7. On podria assabentar-me de les futures licitacions en matèria centralitzada que surtin a concurs?

    Pots consultar el Pla Anual de Contractació Centralitzada que es publica cada any a la Plataforma de Contractació del Sector Públic al perfil del contractant de la Junta de Contractació Centralitzada.

  8. Sóc una empresa adjudicatària d'un acord marc o sistema dinàmic d'adquisició. Com se'm comuniquen les sol·licituds d'oferta i adjudicacions dins de l'acord marc o sistema dinàmic d'adquisició?

    Les sol·licituds d'oferta seran remeses mitjançant la Plataforma de Contractació del Sector Públic (PLACSP) o la plataforma de licitació usada en cada cas per l'organisme destinatari.

    Les adjudicacions de contractes basats i específics seran notificades per l'òrgan de contractació corresponent. Per als contractes en què la DGRCC és l'òrgan de contractació, aquesta notificació es farà a través de la Direcció Electrònica Habilitada Única o Carpeta Ciutadana.