Sóc empresa

Imagen Soy Empresa
 

La Direcció General de Racionalització i Centralització de la Contractació gestiona el Sistema Estatal de Contractació Centralitzada a través de la convocatòria de contractacions centralitzades.

Pots consultar el nostre catàleg de contractes vigents, així com els contractes que pròximament es licitaran i que es detallen a l’Acord pel qual s’aprova el pla de Contractació Centralitzada 2025.

Si encara no has contractat amb l’Administració, consulta la secció “Com participo” on trobaràs una petita guia dels passos necessaris per arribar a ser proveïdor de l’Administració General de l’Estat.

També per a PIMES

La demanda acumulada dels diversos departaments i organismes suposa per se una potencial economia d’escala, però des de la DGRCC s’han adoptat mesures per evitar que el procés de centralització afecti negativament la competència en determinats sectors i pugui suposar una limitació de l’accés de les PIMES.

Per això, en aquesta línia de foment de la competència, es valora la conveniència que aquesta demanda no sigui satisfeta de manera general per una sola empresa. Per garantir que les PIMES puguin accedir als contractes centralitzats s’utilitzen diversos mecanismes:

  • Divisió en lots: fomenta que les empreses adjudicatàries d’un mateix servei puguin ser diverses. Així, en el cas del contracte centralitzat de servei de neteja s’han establert 18 lots, en el contracte de serveis de seguretat 10 lots, etc.

  • Limitació a les empreses per presentar-se o ser adjudicatàries dels lots: en el cas del contracte de neteja es limita el nombre de lots als quals es pot presentar oferta, i en el del contracte de seguretat es limita el nombre de lots dels quals un mateix licitador pot ser adjudicatari. Aquestes mesures són clarament beneficioses per a l’Administració alhora que constitueixen una obertura cap a la PIME. La presència de PIMES és especialment important en aquests sectors, de manera que fomentar la seva presència en aquestes licitacions afavoreix que cada licitador optimitzi la seva oferta cap als lots on pot fer una proposta més competitiva, alhora que s’aconsegueix una diversificació en l’adjudicació.

  • Deixar fora de l’àmbit de la centralització en alguns casos, adquisicions de quantia inferior a 15.000 € (contractes menors). D’aquesta manera es pot contractar amb empreses de dimensió reduïda.

  • Modulació dels criteris de solvència en tots els contractes i acords marc: s’ha buscat un equilibri entre la necessitat lògica de comptar amb licitadors solvents i la conveniència d’establir unes exigències susceptibles de complir-se per un ampli nombre d’empreses.

  • Ponderació dels criteris de valoració de les ofertes (característiques tècniques, preu, cobertura territorial, etc.) que permeti a les PIMES optar a l’adjudicació d’aquests contractes.

  • Possibilitat d’adjudicació dels contractes a unions temporals d’empreses (UTE) que, per les seves característiques, resulten un vehicle especialment adequat per a la incorporació de petites i mitjanes empreses.

Estem oberts a qualsevol suggeriment per millorar la informació que publiquem en aquest Portal i agraïm la teva col·laboració.