Preguntas frecuentes

  1. Estou obrigado a contratar de forma centralizada?

    Segundo o artigo 229.2 da Lei de Contratos do Sector Público, o Sistema de Contratación Centralizada Estatal é de carácter obrigatorio para a Administración Xeral do Estado, os seus organismos autónomos, entidades xestoras e servizos comúns da Seguridade Social, as universidades públicas, as autoridades administrativas independentes, os consorcios con personalidade xurídica propia e outras entidades públicas estatais. Máis información.

  2. Non sei se o produto ou servizo que quero adquirir é de contratación centralizada.

    Na Orde EHA/1049/2008, de 10 de abril, de declaración de bens e servizos de contratación centralizada recóllense os produtos e servizos incluídos no ámbito do sistema estatal de contratación centralizada e as especificidades a ter en conta en cada caso.

    Nos servizos de seguridade e limpeza deben terse en conta as disposicións transitorias segunda e terceira da Orde, respectivamente, xa que de forma temporal a centralización só afecta a servizos prestados en determinadas zonas xeográficas e en edificios destinados a usos específicos.

    Pódese consultar a normativa de centralización na sección Normativa deste portal.

    Na sección Catálogo deste portal inclúese unha relación dos produtos e servizos dispoñibles no Sistema Estatal de Contratación Centralizada.

  3. Onde podo consultar o catálogo de bens e servizos de contratación centralizada?

    Na sección Catálogo deste portal móstrase o listado de produtos e servizos dispoñibles para contratación centralizada. Para consultar os artigos, xunto cos seus detalles e prezos, pódese acceder a esta páxina.

    Nos acordos marco e sistemas dinámicos de adquisición sen produto detallado con segunda licitación obrigatoria, non é posible consultar os detalles e prezos dos artigos adxudicados, xa que non se establecen na fase de acordo marco.

  4. Que debo facer para poder contratar de forma centralizada?

    Se estás incluído no ámbito subxectivo obrigatorio, debes seguir as instrucións ditadas para cada acordo marco ou sistema dinámico de adquisición e estar dado de alta na aplicación do Sistema Estatal de Contratación Centralizada AUNA.

    Se pertences a unha administración dunha comunidade autónoma, entidade local, sociedade, fundación ou entidade do sector público estatal non incluída no ámbito obrigatorio, primeiro debes adherirte ao Sistema Estatal de Contratación Centralizada. Consulta a sección Como me adhiero para máis información.

  5. Se quero adquirir un produto ou servizo ofertado nun acordo marco ou sistema dinámico, que debo facer?

    En primeiro lugar, débense consultar as instrucións específicas do acordo marco ou sistema dinámico de adquisición, dispoñibles na ficha correspondente da sección do Catálogo. Nas instrucións atoparase as previsións que se deben ter en conta para o trámite dunha proposta de adxudicación e, se corresponde, relativas ao proceso de licitación.

    Para tramitar a proposta de adxudicación, débese acceder á aplicación AUNA, desde a que se realizan todos os trámites electrónicos para a adquisición dun produto ou servizo incluído nun acordo marco ou sistema dinámico de adquisición en vigor.

  6. Aínda que o produto ou servizo que quero adquirir é de adquisición centralizada, o catálogo existente non cobre as miñas necesidades. Podo contratarlle fóra do Sistema Estatal de Contratación Centralizada?

    Cando se dan certas condicións e circunstancias, é posible que un organismo realice unha contratación fóra do Sistema Estatal de Contratación Centralizada. Neste sentido pódese consultar a sección Autorizacións e excepcións deste portal.

    En particular, se o produto ou servizo é de adquisición centralizada pero o catálogo non cobre as necesidades, debe solicitarse autorización á DGRCC para contratar fóra do catálogo a través da aplicación Autorizex, motivando que os produtos ou servizos adxudicados non cumpren as características imprescindibles para satisfacer as necesidades do organismo destinatario.

    Os organismos adheridos a un acordo marco ou sistema dinámico deberán informar trimestralmente á DGRCC das contratacións efectuadas fóra destes.

  7. Como podo adherirme ao Sistema Estatal de Contratación Centralizada?

    Se non estás incluído no ámbito subxectivo obrigatorio ao que se refire o artigo 229.2 LCSP e pertences a un organismo dunha comunidade autónoma, entidade local, sociedade, fundación ou outro ente do Sector Público Estatal, Autonómico ou Local, podes solicitar a súa adhesión ao Sistema Estatal de Contratación Centralizada. Consulta a sección Como me adhiero para máis información.

  8. Como podo saber se o meu organismo está adherido ao Sistema Estatal de Contratación Centralizada?

    Podes solicitar calquera información respecto á adhesión xenérica ao Sistema Estatal de Contratación Centralizada ou á adhesión específica aos diversos acordos marco e sistemas dinámicos, contactando a través do correo electrónico Adhesiones.DGRCC@hacienda.hacienda.gob.es.

  9. Que procedemento debo seguir para realizar unha segunda licitación?

    O procedemento a seguir establécese nos prazos reguladores do acordo marco ou sistema dinámico de adquisición e nas instrucións elaboradas para cada un deles. Na ficha correspondente do catálogo pódese acceder a estes documentos.

  10. Se unha empresa me ofrece mellores condicións que as recollidas no Sistema Estatal de Contratación Centralizada, podería contratar por conta propia?

    Se se está dentro do ámbito subxectivo obrigatorio da contratación centralizada, ou se está adherido ao sistema para o servizo ou subministración en cuestión, non é posible contratarlle fóra del: debe utilizarse o sistema centralizado. No caso de tratarse de necesidades que non poidan satisfacerse cos produtos ou servizos preestablecidos, poderíase solicitar unha autorización de excepción para contratar fóra da Central de Compras do Estado.

  11. En caso de ter problemas co subministración ou servizo adquirido, como podo exercer os dereitos derivados da garantía?

    Debe solicitarse á DGRCC, indicando o expediente da petición que xenerou problemas e presentando xustificación fehaciente dos mesmos.

  12. En caso de incidencias co sistema, con quen podo contactar?

    Na sección Contacto tes a túa disposición todos os buzóns de atención a dúbidas e suxestións.

  13. Tengo que pedir oferta a todas as empresas do catálogo?

    O procedemento a seguir en cada caso establécese nos prazos reguladores do correspondente acordo marco ou sistema dinámico de adquisición, e nas instrucións elaboradas para cada un deles. Na ficha correspondente do catálogo pódese consultar estes documentos.

  14. Produciuse unha reestruturación no meu organismo. Como debo proceder para poder seguir tramitando a través de Auna?

    Cando un organismo sofre unha reestruturación débese informar á DGRCC para que o cambio quede reflectido en Auna, de maneira que os contratos do sistema estatal de contratación centralizada poidan seguir tramitándose correctamente. Para realizar a comunicación, o organismo debe enviar por rexistro electrónico o formulario de reestruturación de organismos, xunto coa documentación acreditativa da reestruturación e a norma que outorga a competencia á persoa responsable que asina este formulario. No formulario detállanse as instrucións de envío. Cómpre sinalar que a comunicación debe ser posterior a que os cambios estean reflectidos no Directorio Común de Unidades Orgánicas e Oficinas (DIR3).

    Os tipos de reestruturación que deben ser comunicados aparecen a continuación, e no propio formulario indícanse as instrucións para cubrilo segundo o caso:

  • Fusión: Dous ou máis organismos únense para formar un novo organismo.

  • Absorción: Un ou máis organismos pasan a formar parte doutro organismo xa existente.

  • Escisión: Un organismo divídese en dous ou máis organismos, podendo ser un deles o organismo de orixe.

  • Cambio de DIR3: Un organismo cambia o DIR3 sen que o cambio implique outro organismo.