A través de l'aplicació CONNECTA-CENTRALITZACIÓ es poden realitzar de forma electrònica i segura les diferents gestions relacionades amb la contractació de productes i servicis disponibles en els acords marc i sistemes dinàmics d'adquisició en vigor.
També, i sobre la base del compromís de transparència que ha adquirit esta Direcció general, és possible consultar el catàleg obert de tots els productes i servicis disponibles en el Sistema Estatal de Contractació Centralitzada.
CONNECTA va ser aprovat per Resolució de la Direcció general de Patrimoni de l'Estat, de 16 de maig de 2005. A causa de la seua antiguitat, així com als continus canvis funcionals des de la seua posada en producció, necessaris per a la seua adequació a l'evolució del model de contractació centralitzada, els canvis normatius en matèria de contractació, seguretat, protecció de dades o accessibilitat, CONNECTA presenta un alt nivell d'obsolescència tecnològica i escassa mantenibilidad.
Des de la configuració inicial de CONNECTA el nombre de servicis i subministraments declarats de contractació centralitzada, els contractes adjudicats anualment i el nombre d'usuaris, han experimentat un elevat increment. Al seu torn, la tecnologia sobre la qual va ser desenvolupada esta ferramenta ha quedat obsoleta, fent necessària la seua gradual migració cap a una nova ferramenta, AUNA, que permetrà noves funcionalitats i en el desenvolupament de les quals s'ha treballat durant els últims anys.
La substitució de CONNECTA per AUNA, es realitzarà de forma progressiva a partir de 2023. Esta estratègia implica que tots dos sistemes estaran en funcionament de forma simultània durant un període de temps.
Les dos aplicacions permeten realitzar els següents tràmits:
Per a ciutadans/as:
Consulta del catàleg obert de productes i servicis de contractació centralitzada.
Per als organismes públics usuaris del sistema:
Comprar productes o servicis.
Consulta del catàleg de productes i servicis de contractació centralitzada.
Comparar els productes existents.
Enviar electrònicament les sol·licituds de productes i servicis.
Realitzar el seguiment de l'estat de les sol·licituds realitzades.
Rebre notificacions relatives a les sol·licituds de productes i servicis.
Per a les empreses adjudicatàries:
Enviar electrònicament les propostes d'actualització dels productes o servicis adjudicats.
Gestionar altes, baixes i modificacions d'usuaris.
Consultar aquells contractes basats i/o específics dels quals siguen adjudicatàries.
Manuals i guies d'usuari
CONNECTA-CENTRALITZACIÓ:
Manuals d'usuari per a empreses
Manuals per a organismes
Manuals técnics
AUNA:
Manuals d'usuari per a empreses
Manuals d'usuari per a organismes
NOTA: Nota important per a administradors d'organismes Conecta-Auna
NOTA: En cas de no accedir a la pantalla inicial de l'aplicació AUNA comprove amb el seu departament d'IT que el seu organisme disposa de connexió a la Xarxa SARA:
Si disposa de connexió a la Xarxa SARA: per a incidènciess de funcionamient i comprovacions tècniques, dirigisca's a incidencias.redsara@correo.correo.gob.es.
Si no disposa de connexió a la Xarxa SARA i desitja gestionar-la, accedisca a https://administracionelectronica.gob.es/ctt/redsara/descargas para més informació i pose's en contacte amb secretaria.redsara@correo.correo.gob.es.