Integridade e loita contra a fraude
A integridade e a loita contra a fraude son principios fundamentais da contratación pública e constitúen valores esenciais da Dirección Xeral de Racionalización e Centralización da Contratación.
Estes principios adquiren unha relevancia especial na xestión dos fondos do Plan de Transformación, Recuperación e Resiliencia, sendo esenciais para desenvolver unha xestión con todas as garantías para os intereses financeiros de España e da Unión Europea. Así, na execución dos fondos débese velar especialmente pola prevención, detección e corrección da fraude, así como pola loita contra a corrupción e os conflitos de intereses.
A continuación, destácanse os principais instrumentos desenvolvidos en materia de loita contra a fraude –especialmente no ámbito da contratación pública– xunto coas unidades máis relevantes con competencias nesta materia:
-
Sistema interno de información, previsto na Lei 2/2023, de protección ás persoas que informen sobre infraccións normativas e de loita contra a corrupción, no ámbito do Ministerio de Facenda.
-
Canle externa de información: Autoridade Independente de Protección do Informante (cuxo Estatuto foi aprobado polo Real Decreto 1101/2024, do 29 de outubro).
-
Análise sistemática do risco de conflito de intereses.
-
Outros órganos e unidades con competencias en materia de integridade e loita contra a fraude:
-
Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC).
-
Servizo Nacional de Coordinación Antifraude. Intervención Xeral da Administración do Estado (IGAE).
-
Secretaría Xeral de Fondos Europeos.
-
Orientacións para o reforzo dos mecanismos para a prevención, detección e corrección da fraude, a corrupción e os conflitos de intereses, referidos no artigo 6 da Orde HFP 1030/2021, do 29 de setembro, pola que se configura o sistema de xestión do PRTR
-
-
Dirección Xeral de Racionalización e Centralización da Contratación.
-

