La Direcció general de Racionalització i Centralització de la Contractació gestiona el Sistema Estatal de Contractació Centralitzada a través de la convocatòria de contractacions centralitzades.
Pots consultar el nostre catàleg de contractes en vigor, així com els contractes que es licitaran pròximament en el Pla Anual de Contratació.
Si encara no has contractat amb l'Administració consulta la secció “Com hi participe” on trobaràs una xicoteta guia dels passos que cal fer per arribar a ser un proveïdor de l'Administració General de l'Estat.
També per a PIMES
La demanda acumulada dels diversos departaments i organismes suposa per se una potencial economia d'escala, però des de la DGRCC s'han adoptat les mesures per a evitar que el procés de centralització afecte negativament la competència en determinats sectors i puga suposar una limitació de l'accés de les PIMES.
Per açò, en esta línia de foment de la competència, es valora la conveniència que aquesta demanda no siga satisfeta amb caràcter general per una sola empresa. Per a garantir que les PIMES puguen accedir als contractes centralitzats s'utilitzen diversos mecanismes:
• Divisió en lots: fomenta que les empreses adjudicatàries d'un mateix servici puguen ser vàries. Així, en el cas del contracte centralitzat de servici de neteja s'han establit 18 lots, en el contracte de servicis de seguretat 10 lots, etc.
• Limitació a les empreses per a presentar-se o ser adjudicataris dels lots: en el cas del contracte de neteja es limita el nombre de lots als quals es pot presentar oferta, i en el del contracte de seguretat es limita el nombre de lots dels quals un mateix licitador pot ser adjudicatari. Estes mesures són clarament beneficioses per a l'Administració al mateix temps que constituïx una obertura cap a la PIME. La presència de PIMES és particularment important en estos sectors, de manera que fomentar la seua presència en estes licitacions afavorix que cada licitador optimitze la seua oferta cap a aquells lots en els quals pot realitzar una proposta més competitiva al mateix temps que aconseguix una diversificació en l'adjudicació.
• Deixar fora de l'àmbit de la centralització en alguns casos, adquisicions de quantia inferior a 15.000 € (contractes menors). D'esta forma es pot contractar amb empreses de reduïda dimensió.
• Modulació dels criteris de solvència en tots els contractes i acords marc: s'ha buscat un equilibri entre la lògica necessitat de comptar amb licitadors solvents i la conveniència d'establir unes exigències susceptibles de complir-se per un ampli nombre d'empreses.
• Ponderació dels criteris de valoració de les ofertes (característiques tècniques, preu, cobertura territorial, etc.) que permeta a les PIMES optar a la possible adjudicació d'estos contractes.
• Possibilitat d'adjudicació dels contractes a unions temporals d'empreses (UTE) que, per les seues característiques, resulten un vehicle especialment adequat per a la incorporació de xicotetes i mitges empreses.
Estem oberts a qualsevol suggeriment per a millorar la informació que publiquem en este portal i t'agraïm la collaboració.