Logotipo de Ministerio de Facenda e Administracións Públicas
Imagen de la Contratación Centralizada

Modelo de xestión da contratación centralizada

Na contratación centralizada existen diversos modelos de xestión de contratos, nos que se poden distinguir os seguintes:

  • Xestión de acordos marco e contratos baseados: o órgano de contratación (DGRCC) é o que ten competencia tanto para a licitación, adxudicación e formalización do acordo marco coas empresas adxudicatarias, como para as modificacións, autorización de actualizacións de produtos, imposición de penalidades, resolución de contratos baseados ou do propio acordo marco, etc. En cambio, o organismo interesado está encargado de realizar a petición e, no seu caso, a segunda licitación, aprobar o gasto asociado ao contrato baseado, así como xestionar a recepción e pago dos bens e servizos obxecto da contratación. As peticións tramítanse a través da aplicación Conecta-Centralización e para o caso específico do acordo marco de electricidade desenvolveuse ademais unha aplicación denominada ELECTRA destinada a facilitar a xestión dos seus contratos baseados. Con este modelo de xestión, os aforros do procedemento redundan directamente nos orzamentos dos organismos peticionarios.

  • Xestión de contratos centralizados con orzamento centralizado na sección 31: a DGRCC mantén as competencias como órgano de contratación tanto para a licitación, adxudicación e formalización do contrato, como para modificacións, imposición de penalidades, prórroga, resolución do contrato, etc. Con todo, desde o punto de vista económico-financeiro, pódense diferenciar as competencias para a aprobación e o compromiso do gasto, que son do titular da Dirección Xeral e as competencias para o recoñecemento das obrigacións e das propostas de pago, que corresponden aos órganos designados por cada departamento ou organismo que forma parte do contrato e que coinciden cos responsables dos servizos. Con esa finalidade aprobáronse dúas ordes ministeriais, a Orde HAP/386/2015, de 6 de marzo, e a Orde HAP/1671/2015, de 30 de xullo, polas que se modifica a Orde HAP/1335/2012, de 14 de xuño, de delegación de competencias. Desde o punto de vista da execución do contrato, os departamentos e organismos son os competentes para dar a conformidade aos servizos e as facturas, de modo que os encargados de xestionar o contrato no seu ámbito son os responsables dos servizos, o que permite configurar unha xestión descentralizada do contrato ligada á responsabilidade do funcionamento. De feito, naqueles contratos nos que haxa penalizacións por deficiencias na calidade, son estes os que teñen o poder de decisión. Deste modo, refórzase o papel fundamental que desenvolven os responsables nos departamentos e organismos. Debe destacarse que, a efectos de controlar o proceso, se desenvolveron varias aplicacións informáticas, como MERCURIO, ELECTRA, ATLAS e OLIMPIA (estas últimas en probas), para realizar un seguimento da execución dos contratos de servizos postais e servizos de limpeza respectivamente, que aporte valor engadido aos xestores do contrato en forma de información, control, etc.

  • Xestión de outros contratos centralizados: no contrato de servizo de axencia de viaxes, o órgano de contratación é a DGRCC. No entanto, non se centralizaron os créditos na sección 31, de modo que cada centro xestor debe aboar os servizos con cargo ao seu propio orzamento. Tamén neste caso desenvolveuse unha aplicación informática (ATLAS) que facilita o seguimento da execución do contrato. Por último, no contrato de telecomunicacións que tamén se financia con créditos da sección 31, mantivéronse centralizadas todas as competencias, tanto as de contratación (que corresponden á DGRCC), como a competencia para o recoñecemento de obrigacións e a proposta de pago dos servizos de telecomunicacións (que se delegaron no Director de Tecnoloxías da Información e das Comunicacións do Ministerio de Facenda e Administracións Públicas). Neste caso, é esa unidade, a DTIC, o órgano encargado do seguimento da execución e de dar conformidade ás facturas dos servizos de telecomunicacións.